tisdag 25 november 2008

månadskort

Undrar hur SL/veolia har för policy egentligen? Alla tågförare lever sina egna liv och kommunicerar helt individuellt och vad som faller dem in:
de trevliga:
mjukt och lent: "vi stänger dörrarna, ha en trevlig dag, tåget fortsätter"
de illojala: "Ja, nu är det stopp på gröna linjen... IGEN... ni vet sl...jag säger till när jag vet något mer...ja det här kan ta sin tid.."
de uppfostrande (heja):"Men för F*N kan ni släppa dörrarna, fy fan vad barnsliga ni är, HOPPA AV tåget!!"

Så tuktas en bigga:
När jag hade vandrat till stormarknaden likt barnen på frostmofjället och hängt en vacker grå kundkorg på min arm, fyllt den med kokosmjölk och bananer kom jag plötsligt att tänka på Skatteverkets telefonmeddelande "det klickar till och tar ca 8 sekunder". För det klickade till i min vänstra axel och molande värk spred sig över hela butiken. Jag har fått Coop-arm.

Inga kommentarer: