söndag 9 november 2008

Reality Bites

Sena skrivbordskvällar, tågresor och massor av prat (det är mest jag som står för pratet). Ibland när jag snackar så blir det sådär knäpptyst och jag kommer nästan av mig, ett ögonblicks osäkerhet blinkar innan jag återgår. Men nu har jag märkt att den här knäpptystheten är bra, för då lyssnar alla, och från knäpptysteheten kommer det en massa citat och grejer som visar att något föll i god jord (det är ungefär som när en kvinna, eller även man för den delen, synar en uppifrån och ned - det är ju för att man är snygg, inte för att man är ful, även om man tror det..)
En slottsmiddag har varit veckans höjdpunkt (Obama behöver jag inte nämna - han står över allt förstås)och the return of the bettskena är lågvattenmärket. Operation avslappning, för jag vill gärna ha kvar mina gaddar även när jag har fyllt fyrtio. En dna-svaghet jag har bland många andra (kroniskt omega 3-överskott till exempel).
Fantastiskt novembersol och dimma som får mig att längta till bohemlivet (juste tjock halsduk på väg mot en juste cappucino med anteckningsboken).
Denna vecka blir nog likadan i upplägg. Skippar repet på lör för en sovmorgon. Nu längtar jag efter lussebullen och hyacintdoften (stirrar ut mina lökar varje morgon och kväll, de står under sträng övervakning).

Inga kommentarer: