lördag 19 juli 2008

hoppet om sången

Jag lyssnar ofta förbigående på Lugna Favoriter -för att höra om den spelas. Lugna Favoriter intresserar mig föga, förutom en låt, Bonnie Tyler och A total eclipse of the heart. Jag älskar A total eclipse of the heart. Så jag rattar på kanalerna i hopp om att höra låten som får mitt hjärta att banka, mitt sinne att lysa upp och min hand knytas i en rockgest.
Så söker jag också på killen. Den där låten och känslan som han har spelat för mig och som får mig att skina och livet att kännas. Bläddrar, ställer in kanalen, den finns på spellistan, när körs den nästa gång?

Så ringer han och säger att den aldrig mer kommer att spelas - i alla fall inte för mig. Jag borde inte lära mig den utantill för att jag kanske kommer att sakna den sedan, om den nu aldrig mer kommer att spelas för mig, menar han. Och han vill inte sätta mig i en sådan position. Han kanske inte kan eller vill spela den, nu när han har så mycket omkring sig.

Grejen är att det kommer alltid att vara en bra låt - den är tidlös, fattar han inte det??

Inga kommentarer: