lördag 22 december 2007

Gymmet - en mötesplats

Jag försöker inte att bli distraherad när jag är på gymmet. Men det är svårt.
Idag sätter sig en man på cykeln framför mig, han knappar in programmet, och tar upp en gigantisk apelsin, skalar den och äter den. Han cyklar lite under tiden.
"Titta rakt fram, koncentrera dig" tänker jag för mig själv.
Man vill ju inte glo.
När han har ätit apelsinen tar han upp sin digitala telefon och ringer ett affärssamtal. Han sneglar på mig i spegeln. "Tycker hon att jag är ball..." Han cyklar på lätt motstånd. App app, nu har det gått ca fyra minuter. Han hoppar av cykeln och lämnar gymmet.
Nästa man tar vid och tar treadmillen i besittning, under tiden då han går lite sakta har telefonmöte med halva kurdistan. Ingen svett här inte.

lärdom:
Man får inga kompisar på gymmet, man ringer sina kompisar på gymmet.

Inga kommentarer: