onsdag 3 december 2008

Big Mack

Jag tjöt till när jag såg badkaret på hotellet. Plötsligt händer det. Jag har inte badat i ett badkar på säkert fem år. Det gjorde ingenting att utsuget hela tiden lät som en bunt bergslejon. Mina tår lekte periskop och vattnet speglade sig i taket. Huden krullade sig som russin på cirka fem minuter och jag ställer mig frågande till vad det är i poolvattnet som gör att man kan stanna där i närmare en timme utan att ha veckade fingertoppar?
På den korta intensiva resan har min föda huvudsakligen baserats på mötes-mackor. Typ tre om dagen istället för tre i veckan. Till det svagt termoskaffe som måste inhaleras var femte minut för att alls verka. Och så mycket snack att stämband är den enda muskeln med träningsvärk. Imorgon tar jag lilla lunchlådan, I love you.

Inga kommentarer: