söndag 7 december 2008

Yrsel och andra virus



Smart= var trevlig mot kunder även i negativa situationer.
Osmart= kläng dig fast som en igel, släpp aldrig taget.
Av någon anledning har jag fått La Redoutes nyhetsbrev och nu attackeras boxen av missilmail. Direktlänken för att avbryta "prenumerationen" fungerar ej, kommandot negligeras totalt. Går man in på hemsidan för avregistrering säger den att "adressen är okänd". Mailar man kundservice och ber dem vänligen att ta bort mig ur maillistan, måste man svara på tusen personliga frågor. Så när man väl har gjort det så händer ändå ingenting. Jag kan inte säga att jag älskar La Redoute på något sätt nu.

Ringde för första gången sjukvårdsupplysningen idag (förstod att det finns hjälp att få i välfärdssamhället, va bra). -Jo, jag har drabbats av yrsel. Jag vill bara höra om det är ett virus och om många har detta.. I förrgår kunde jag inte gå upp ur sängen, sjukt konstigt. Kroppen är superpigg och vill springa och dansa men allt snurrar. Och det är väldigt många som har yrselvirus just nu, men om det inte går bort så bör jag uppsöka läkare för att kolla kristallerna.

Såg en bra svt-dokumentär som handlade om svenskars syn på kärlek.
Svenskar kan inte vara säkra på om de verkligen älskar någon såvida de inte har ett självständigt förhållande till varandra. Det vill säga att ingen är beroende av den andra, ekonomiskt eller fysiskt (sjukdom/ålder som begränsar självständigheten). Först då vet man om en relation är frivillig eller ej, när man kan dra när som helst. Samma sak gäller rädslan att bli beroende av någon. Träffad.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Darling. Yrsel är inte att leka med - hoppas det har gått över eller att du fått tid för att kolla det. Ej heller kärlek är att leka med. I alla fall inte på ett dumt sätt. Missade dokumentären, men jag verkar vara väldigt svensk i min syn på kärleken... Hoppas da afternoon tea var ljuvligt. Jag misstänker det. Puss o kram

Catwoman sa...

spanks babe, yrsel är inte att leka med.. det var ett virus och jag äter åksjuketabletter som medicamente. Dåsig och alice i underlandet på samma gång.. som varje december mao. puss och kram