söndag 17 februari 2008

Låda på magen

Sitter på tunnelbanan, har jobbat och är lite rastlös och trött. Tänker febrigt, precis som Baltazar, på vad jag ska äta till lördagsmiddag. Mina tankar åker skateboardramp inne i hjärnan. Vad, vad, vad?
-Pling!
Aha, är det så här det känns när det känns rätt? Varmrätt?
Som en robot går jag till Hemköp och inhandlar korvbröd och korv.
Jag är jätteförvånad över detta tilltag. Och nu ligger de överblivna korvarna där i mitt kylskåp, lika övergivna som barnhemsbarn.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

ja, det här var minsann jäkligt förvånande. jag tror faktiskt aldrig att jag sett eller hört dig äta varmkorv. inte sådär till middag hemma alltså. nåväl. även solen har sina fläckar.

Catwoman sa...

Jag är verkligen glad att du aldrig har hört mig äta varmkorv.