måndag 4 februari 2008

Den nya människan

Ja, jag har varit lite borta.
Jag har varit på Barbados. Njutit av solen som fördelar sig jämt på huvudet och inte bländar som ett cykelljus i ögonhöjd, silat ljummen vit sand mellan tårna, vältrat mig i turkosa saltslöjor, hyllat min gula trekantsbikini som har på ett exemplariskt sätt framhävt min tvättbräda och venushylla. Jag har skrattat, kastat med mitt långa bruna hår så att det stänker saltvatten vid horisonten, flirtat (karlarna är ju som tokiga) och sippat på vattenmeloner (massor av antioxidanter).

Jag bekymrar mig lite om att jag fjällar.
Men jag kommer säkert att åka snart igen.
Nu är jag hemma och ser fram emot säljkursen jag ska gå imorgon. Jag ska sälja sälja sälja.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Väkommen tillbaka:D Jag är glad att din resa var så lyckad. Då kan du komma hem och vara fortsatt lyckad i det gråa skymningsljuset som intagit vårt avlånga land. Och sälja kan du ju redan så du var säkert bäst på kursen också. Puss & kram!

Catwoman sa...

Jag hade så att säga nästan privatlektion, det var jag och chefen... Tror jag ska bli konsult istället - mer lukrativt.
Men tack för dina vänliga ord, de värmer på ett bahamas-skt sätt :)