måndag 15 oktober 2007

Orange reflexmantel är snyggt

Jag ser dem varje morgon. De är så uthålliga och söta.
Så imponerad av deras idoga arbete, deras pliktkänsla och deras ansvar över andra människor. De får ingen lön, ingen större uppskattning, de går upp tidigare för vår skull och för barnens skull, så står de där och blir kalla. En del tycker till och med att de är töntiga - inte jag. Jag tycker att de är samhällsbyggare!
Tack alla skolpoliser! Ni gör ett bra jobb. Och ni kommer att få bra jobb, och det kommer att gå vägen för er - det är jag säker på.

(från en som avslutade sitt skolpolisuppdrag i september 1986 eftersom hon var så morgontrött)/Bangaren

ps. denna insändare är också skickad till de stora tidningarna, men uti fall att den ratas till förmån för en upphittad plånbok eller något annat så vill jag bara gardera mig. ds

1 kommentar:

Anna ser dej sa...

Du är så fin och uppmärksam, kattkvinnan! Och skriver insändare. Om jag hade varit man hade jag gjort allt för att få dig att bli min. Puss!