lördag 6 oktober 2007

Ingen pälspolis

I morse körde jag min bil visslandes och full av förväntan inför lördagen.
Då ser jag några poliser stå och överlägga något - i t-shirts. Det är den 6 oktober. Jag har tröja, munkjacka och canvasjacka - det är fullt trivsamt tycker jag.
Det här är något som jag har tänkt på många gånger, tunnklädda uniformerade poliser (obs, jag har inte tänkt på det i fråga om fantiserat om det, jag har noterat detta).
Det är ju inte särskilt varmt i bilen heller. De måste vara grymt heta.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Det är det som är så märkligt med oktober tycker jag. Man kan gå påpälsad i dunjacka och stövlar och möta någon i shorts och linne. Det finns såna som inte vill släppa taget om sommaren. Om poliser är såna skall jag låta vara osagt, men de kanske blir heta av att tampas med brottslingar hela dagarna? Puss!

Catwoman sa...

De kanske sover med ac..;)