lördag 27 oktober 2007

Klädkod

Häromdagen skulle jag inviga min nya snygga klänning som har legat som en orörd blomma i ett halvår. Den är för fin för att ha på jobbet - i alla fall för fin för att ha första dagen.
I flera dagar tänkte jag på det perfekta tillfället för premiären. Jo, en fika med en kompis - då kan man känna av den lite, vilken uppmärksamhet kräver den av mig och andra. På en fika med en kompis skulle vara det perfekta tillfället att klippa prislappen.
Men min kompis ställde in fikan blott en timme från start (kompisar gör så ibland).
Jag hade min fina klänning, höga stövlar, parfymerad i magnolia och en fin bronsad make. Precis på väg ut genom dörren.
Jag ville ju inte byta till jeans direkt så då åkte jag till Coop Forum istället. Och det var bra och trevligt och allt, det var bara det att jag fick en känsla av att jag var en transvestit.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Fast de stackarna på Coop Forum var säkert glada att få se en pralin bland glåmiga småbarnsföräldrar och pensionärer som köper kattsand. Lyllos dem!

Catwoman sa...

Ährm, jag är ju en sån som köper kattsand.. Men tack, tack, de var säkert överlyckliga;)