tisdag 23 september 2008

Mitt bidrag till växthuseffekten



Sitter på en upplandsfärd i höstkaskader. Tåget rusar fram och jag vill snorta curry. Känns som om jag åker månraket. Jag har hållit en presentation och blev kallad snorfia (vänligt men bestämt). Och här har jag offrat mig och ätit halstabletter för att överhuvudtaget höras. Det har en mycket stor biverkan på mig. Sorbitol. Ringer det någon klocka? Efter ett överintag av halstabletter för två år sedan (jag var så sjuk så sjuk och vältrade mig i läkerol, vicks, tulo för att inte torka och vissna i flera dygn)så fick jag bulleribulleribock: sorbitolmage!!
Och det är precis så: bulleribulleri, elementet svidande luft har tagit över min kropp. Det är precis som om jag vore ett flipperbräde och kulan studsar hejvilt.
Jag vill hem nu.

Inga kommentarer: