fredag 13 juni 2008

fredag den trettonde eller nå´t

Så veckan har varit full av svettiga nackar, anspänning, rosa blomkvastar, sommarpustar, päron som har bott hos mig, två reafynd, katter som har åkt till landet, en knäpp dejt, en snäll dejt, seminarium som aldrig tog slut, en hund som blev glad att se mig, lite lite sömn, morotskakor, choklad och varmkorv.
Och nu är det fredag.
Och humöret sjönk som blodsockret.
En mycket intensiv period gjorde taktbyte och om inte pulsen slog så hårt skulle jag tro att det var tomheten.
Och jag blev grymt trött.
Jag fick faktiskt nog! Och så blev jag låg - av blodsocker och misströstan.

Och så började regnet smattra på fönstret. Spola spola bort.
En solstråle silade fram och jag sprang till fönstret och vred på huvudet som en uggla. Och där var den - mitt framför mig sträckte sig sju strålar i en och for upp i skyn. Då fick jag önska mig något.

Inga kommentarer: