lördag 8 september 2007

Loppet är kört

Idag regnade det rejält. Därför valde en person i femmannalaget att inte springa stafetten. En skulle på lördagskonferens. Och en var förkyld.

Så vi var två hurtiga med grusade vinnardrömmar.

Ändå genljöd mitt namn genom högtalarna - och jag som inte ens hade sprungit - skulle det redan bli prisutdelning?

-Hallååå, vart håller 1027:2 nu hus, din kamrat väntar på dig!

Tidernas sämsta växling, tio minuter sen. Sedan joggade jag iväg. Regnet tilltog. Elitlöparna, de duktiga motionärerna och de helt vanliga friskvårdarna -alla sprang om mig. Jag som hade tränat i år. Joggjogg. -Där ja, det var någon som gick, den sprang jag om. -Där ja, en guldmedlem i PRO, den sprang jag om (all heder åt denne). -Där ja, någon som var ute med sin hund, den sprang jag om.
Jag satsar allt när det är tävling, en riktig vinnarskalle.



-Vi var i alla fall det snabbaste tvåmannalaget.