lördag 17 november 2007

Hej från Barcelona



Okej, okej.. jag tyckte estetiken i sig själv fick tala och så får fantasin sätta gränser (eller brist på fantasi som jag förnumstigt brukar säga (fantasin har ju faktiskt inga gränser)).

Jag försökte mig på en shoppingattack!! Men det gick inget bra. De spanska bysterna är av blygsamma mått, de spanska tricepsen ligger på en annan nivå en mina välbyggda som dessutom är infattade i blekt hull. Jag kunde knappt vända mig i provhytten. Utvalda plagg hängdes tillbaka på galgarna.(Expediterna himlade.)

Sen spansk middag gör ingen frukost (gammalt djungelordspråk). Även om den är utsökt sådan skulle metabolismen min minska i sådan omfattning att SBC skulle kunna gå in på börsen.

Jag kan fejka spanska ganska bra (jag ler).

Cafe con leche.

Det är trevligt och utvecklande att träffa medborgare från andra länder i EU. Erfarenhetsutbyte, de fyra friheterna och samverkan.

Det har varit sol och blå himmel nästan hela tiden. Ibland blåser det kallt, men det gör inget.

Jag har inte sett så många japaner som turistar - inte ens på turistattraktioner. Åker de inte till Barcelona? Varför?

1 kommentar:

Anna ser dej sa...

Så ja, now we're getting somewhere:D Oki. Låter bra. Låter väldigt bra. Fast lite mystiskt. Jag låter min fantasi utveckla det hela tills du kommer hem igen. Och berättar allt!